fredag 4 november 2011

Sommarens sista ros.

Idag har rosen fått komma in. Doften är underbar ... rena rama sommaren.
Nu sitter jag här och pustar ut efter att småkillarna, Elias och Oskar, cyklat hem. Dom brukar ringa och fråga om dom får komma och det får dom ju för det mesta. Ofta vill dom då baka så även idag men se den gubben gick inte. Dom  fick hjälpa till med ogräset på uteplatsen och det var visst roligt det också. Min onda rygg gör att jag inte kan fixa det själv och inte blev det kanske perfekt men viljan var det inget fel på. Efteråt blev det fika och kortspel. Jisses vilken energi dom har och vilka röstresurser.
Dom är lika busiga som dom ser ut.


3 kommentarer:

  1. Oh vilka härliga killar! Och som belöning efter arbetet, en härlig stund med mormor.
    Pusta nu ut, tills ni ses nästa gång!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. I morron är det dags igen och då kommer syrran med så det gäller att sova gott i natt.

    SvaraRadera
  3. Hej, Mary!
    Vilka härliga killar du har till hjälp och roligt har ni med kan jag tro. Ryggont har jag med och DET är ett eländes elände.
    Sommaren sista ros...så vacker!
    Ta hand om dig vännen!
    Kram, Agneta

    SvaraRadera