måndag 28 november 2011

Lite skäms jag ....

... men bara lite.
Jag har nämligen fortfarande flyttlådor ouppackade efter flytten för snart 2 år sedan. I går var jag tvungen att forcera några i garderoben för att hitta mina mössor som jag glömt var jag lagt. Hittade då ett kuvert med teckningar. Först trodde jag att det var mina barnbarn som gjort dem men det var mina barn ... troligen när  jag gick på skolan och kidsen var hos mormor och morfar. Min mamma hade skrivit kommentarer på en del av dem. Vissa saker är det roligt att man sparat. Jag fick mej några goda skratt.

Dotterns självporträtt.
Sonen tänder ett tomtebloss.
Här har sonen ritat när syrran hans "smäcker" en fluga på golvet.
På den har mormor skrivit: "Pär på sin cykel. Du ser så glad han är". Cykelintresset står sej än idag.

1 kommentar:

  1. Vilka härliga teckningar. När min dotter var i 5-6 år så ritade hon samma teckning dag ut och dag in. Prinsessan till vänster och hennes slott till höger. Tur att vi inte sparade alla dom, för då hade vi haft tonvis.....
    Idag blev mina fönster putsade, och nu regnar det. Det var fint i några timmar, men jag bryr mig inte.
    Julen blir som den blir, det är glädje och gemenskap som räknas.
    Kram på dig, och strunt i lådorna!
    Har dom stått där i två år, kan de stå två till.
    Karin

    SvaraRadera