tisdag 22 november 2011

Oj då ...

... vad tiden går. HÄR har jag inte varit på länge och det tyder väl på att livet är som en påse ... tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något men det gör man ju hela tiden även om det inte kommer på pränt.
Familjen har varit samlad hos mej och firat barnbarnen, Oskars och Hannas, födelsedagar. Dom är tvillingar men föddes på var sin dag. Jag minns så bra den hulda modern tyckte att det var när det blev så. Att barnen fick varsin egen födelsedag alltså. Vet inte om hon tycker att det är lika kul nu när det ska firas två dagar med olika tårtor efter önskemål och allt annat.
"Kalas" är viktigt och det blev det hos mej söndagen efter. Karins familj träffar jag ofta ... dagligen om jag vill ... men sonen med sambo bor i Göteborg så det blir ju inte lika frekventa besök. Men så blir det också så mycket roligare när vi ses.
Hanna 8 år.
Oskar 8 år, vars bak var det enda som fastnade på bild.
Storebror Elias busade.
Och tårtan från KnutJöns var god.

.......................................................
Idag har jag varit dagmatte några timmar och fick mej ett gott skratt när jag kom ut i köket.
Där stod Saga och speglade sej i ugnsluckan och såg ut att tycka synd om den stackars jycken som var instängd i ugnen. Hon såg bekymrad ut när hon gick därifrån.

1 kommentar:

  1. Stackars vovve, som fick huvudbry!!
    Ha nu en riktig fin och mysig 1:a advent!
    Kram Karin

    SvaraRadera