lördag 26 november 2011

I morron är det Första Advent ...


... och stakarna ska fram i våra fönster ... alla fönster ... för det räcker ju inte med en eller två stakar om man har fler fönster. I år struntar jag i det och sparar el i stället.
Dessutom kastar jag staken som följt mej hela mitt vuxna liv och som barnen (nu i 45-års åldern)  inte tillåtit :) att jag gjort mej av med. Allt ska ju helst vara som det var när dom var små. Det är ju skitdumt att ha en brandfarlig stake för deras skull.
Någon advents- eller julnoja lider jag inte av. Har jobbat för många jular för att ha en massa måsten. Det får bli som det blir. Alltså har ett par stakar åkt fram utan att jag putsat fönstren eftersom Berit var på väg. Får ta det i nästa vecka ... kanske ... när hon lugnat ner sej.




2 kommentarer:

  1. Hej, Mary!
    Här är det också "magert" med julpyntet numer. Har dock fått till en elstake i köket och en i V-rummet och några amaryllisar och sedan får det vara bra.
    Det gäller nog att "hålla i hatten" för vädret visar sig inte fr. den bästa sidan.
    Önskar dig en fin Första Advent!
    Kram, Agneta

    SvaraRadera
  2. I stället för amaryllisar har jag två blivande hyacinter ... min favorit julblomma. Ha det gott!

    SvaraRadera