fredag 26 augusti 2011

Läst på Facebook.



Liten tös har precis börjat i första klass ... livet leker, solen skiner, tösen skrattar ... skolan är bäst!
Liten tös har precis börjat i andra klass ... livet är svårt, solen skiner, tösen gråter ... mamma jag suger!!!
Vem tog sig friheten att släcka ljuset i hennes ögon?
Vem tog sig friheten att släcka hennes hopp?
Vem tog sig friheten att tala om för henne att hon är sämst i klassen???
I veckan kom tösen hem från skolan och ville inte kramas, inte prata, inte skratta. Ledsen bror berättade att en vuxen hade sagt elaka saker. 
Kramp i magen ... vad ska vi göra, vad är sant?
Ikväll kom tösens tårar spontant...
-Mamma, jag är värdelös i matte!!!
-Mamma, jag får nog börja om i förskoleklassen!
-Mamma, jag är SÄMST i klassen i matte ... jag är sämst i klassen i allt i skolan!
-Mamma, jag suger...


HUR ska tösen kunna gå till skolan med glädje i ytterligare 10-12 år?
Vad ger oss vuxna rätten att kränka barn så?

Detta ar skrivet av min dotter så det är alltså mitt barnbarn det handlar om. Så maktlös man känner sej när de som ska vägleda de små beter sej så kallt och känslolöst. Arg ... om?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar