torsdag 11 augusti 2011

Får mormor bli arg?

Sitter här med dåligt samvete och känner mej ångerfull. Blev så himla arg på barnbarnen när dom var här idag. Plötsligt fick jag nog av deras kiv och dåliga humör.
 
Jag brukar klara det mesta och kunna lösa deras konflikter men idag var det stört omöjligt och jag röt till mer än som var nödvändigt. Det slutade med att vi grät alla fyra och pratade en lång stund sittande i min säng och jag tror att vi så småningom förstod varandra.
Jag vill gärna var den mormor som de kan lita på i alla väder men nu såg jag förvåning i deras ögon. Säkert överdriver jag för jag tror att vi står på en stabil grund men det kan inte hjälpas att jag är besviken på mej själv.
Jag älskar mina tre busar och vill dem allt gott.



2 kommentarer:

  1. En Momo får absolut bli arg!!! Hur ska kidsen lära sig att själva sätta gränser och säga ifrån mot kompisar och elaka vuxna om inte vi som är nära dem visar hur man gör? Rinner det över så rinner det över. Det är bra mycket bättre än att lägga det i ryggsäken och stänga till.
    De sover alla tre och ingen av dem har varit ledsen eller arg ikväll. Vi älskar dig Mormormamma!!! kram K

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Klart att mormor inte bra får utan måste sätta gränser ibland, annars gör man de små liven en björntjänst. Men attans så svårt det är att säga ifrån på ett pedagogiskt sätt....man är inte purung längre så lite trötter blir vi alla och då rinner sinnet över. Jag har ju bara ett barnbaran så det blir ju aldrig något bråk, men är man en liten kille på fem år och har bestämda åsikter och kan allt själv...hm.
    Men det verkade ju ordna upp sig och de små måste lära sig respekt...för andra och för sig själva, annars går det åt skogen.
    Kram på dig vännen!
    /Agneta

    SvaraRadera