söndag 4 september 2011

Such a night!

Igår kväll/natt när jag var på väg att lägga mej ringde Karin och ville ha mitt sällskap i bilen till Djursjukhuset i Hälsingborg. Saga, deras 5,5-månaders valp, hade fått en häftig allergisk reaktion. Hon hade fått massor av fula blemmor och svullnat bl.a runt ögon och mun. Visst! På med kläderna igen och en kam genom håret så var jag redo. Saga fick några av Elsas kortisontabletter och så gav vi oss iväg. Hur vi skulle hitta dit stod skrivet i stjärnorna. Vi är nämligen gnuer* båda två. Det gick bra och efter en liten ... pytteliten ... felkörning hittade vi rätt. På parkeringen utanför sjukhuset besiktigade vi Saga som sussade gott i baksätet och hon var mycket bättre. Utslagen hade bleknat och svullnaderna lagt sig rätt bra. Karin ringde in och de tyckte att vi kunde åka hem igen. Det är ju inte precis gratis att besöka det stället så det gjorde vi efter att ha lånat toa och inhandlat lite dricka.  Vi landade här vid 1-tiden igen efter vår lilla nattliga utflykt. I och för sig trevligt att få umgås med dotera även om hon förstås var stressad över vovvens tillstånd. 
Idag mår hunden bra men jag är lite trött. Grannen som bor på mitt tak spelade hög musik till halv 5 men sen slocknade jag.
*Gnuer har inget lokalsinne.
Jag säjer som Elvis:Such a night!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar