lördag 19 april 2014

Påskafton.

Gårdagen var exceptionell. På eftermiddagen hade ett hus på  våran gata besök av både brandbilar, stor och liten, polisbil och ambulans i flera timmar. Brandmännen satt kvar i den stora bilen så inte vet jag vad dom gjorde där.


Mitt i natten när jag nästan ... bara nästan ... lagt mej ringde telefonen. Karin satt på akuten med Elias som brutit armen. Hon behövde avlösning av maken för att orka vara där idag när killen ska opereras. Pappan hade visst somnat när han nattade de två andra barnen för han var synnerligen svårväckt. Slutligen fick vi liv i honom och jag fick åka dit och sitta hos barnen tills mamma kom hem. 
Elias och Oskar hade tränat hemmagjord parkour i trädgården! Dom hoppade mellan en poolstege och en gungställning och tävlade om vem som kunde ha längst avstånd emellan. Oskar vann men Elias var inte ledsen för han ville gärna ha ett gips på armen och som väl var var det vänster arm. Jag pratade med honom i telefonen i natt och sa att nu kan han nog inte baka sin tårta inför morgondagens födelsedag. Det går fint, sa han, jag har en arm till ju. Tuff kille!
Glad fortsättning på Påsken!



2 kommentarer:

  1. Här var det lite annorlunda ser jag! FINT!
    Otur med Elias, hoppas att det läker fort!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  2. Hej, Mary!
    Men vilken otur då, såklart mitt i natten, vad annars! Men han verkar ju tuff och vid gott mod, Elias.
    Min dotterson, 8 år, går nu på kryckor efter påskens bravader...stukade foten som är sådär vacker i regnbågens alla färger och svullen . Han tycker det är tröttande för armarna med kryckorna och dom är ju såklart i vägen ;-) Men har man "spring i benen" så förstår jag att det är tufft.
    Ack ja....!
    Må gott vännen! Kram, Agneta

    SvaraRadera