onsdag 9 april 2014

Majblommor

Så är det dags igen för flitiga skolbarn att sälja majblommor. Utanför matbutiken där jag handlade idag stod några små knattar med sina gröna väskor på magen. Fint, tänkte jag, köper när jag går ut. Inte så lite förvånad blev jag sedan när killarna stod före mej i kassan med ett par chipspåsar som de betalade med pengar som de sålt blommor för. Tjejen i kassan såg mycket frågande ut och jag var glad att jag inte bidragit till deras inköp. Det blir nog lite svårt för killarna att få det att gå ihop när det är redovisningsdags.
Är inte ungarna lite för unga för att klara av försäljningen? Helt riskfritt  är det ju inte heller. Barn har blivit rånade och då är det kanske bättre att köpa chips för slantarna :).

1 kommentar:

  1. Åh nej vad tråkigt. Själv drar jag en lättnadens suck eftersom jag i år slipper sitta i timmar i bilen och vaka över säljande barn. Kidsen här valde att inte sälja i år :)
    Hälsn
    Karin-Dotra

    SvaraRadera