måndag 14 oktober 2013

Höst och gluten.


Nu är den härliga hösten här! Jo, jag menar det! Trädens vackra färger och lite regn och blåst då och då som inbjuder till sköna stunder med en god bok och en kopp te eller ett glas vin i sköna stolen. 
Men ... aldrig får man vara riktigt glad. Hela sommaren har jag varit trött och missmodig. Inte haft lust för någonting. Magen har varit som ett rinnande vatten för det mesta. Rena turistdiarrén :) utan att jag turistat utomlands på flera år. Jag har trott att det var något i kosten som jag inte tålde och har testat att utesluta det ena efter det andra. Som gammal syrra tror man att man ska klara allt själv. Tyvärr inget hjäpte. Så sa någon GLUTEN. Ha, ha tänkte jag som är 70+ det får man ju som barn. Testade förstås att äta glutenfritt och efter några veckor blev det bättre för att slutligen bli helt bra. Inga sprutande utsäpp längre. Det var ju bra men i och med att jag krånglade själv utan att besöka min Doktorinna förstörde jag visst alla chanser till att få en säkert diagnos efter provtagning. En läkt tarm visar inga tecken på glutenintolerans. Undrar vad Doktorinnan säjer om det för jag måste nog uppsöka henne för en hälsokoll.
Ett av symptomen kvarstår dock och det är afte (blåsor i munnen) och det ska jag säja att det är inget man hoppar högt av glädje av. Det gör satans (ursäkta) ont och ingen bot finns tydligen. Bara att stå ut och hoppas på att kroppen vinner slaget om munnen.
Njut av den vackra hösten och var glad att du slipper äta glutenfritt. INTE gott alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar