måndag 24 juni 2013

Nån som vill byta med mej?

På midsommarafton när jag duschade gav termostaten på duschblandaren upp. Jag bor i hyreslägenhet så någon annan än jag ska åtgärda det. Nu var det helg och eftersom jag en gång tidigare ringt jouren en fredagskväll när det sprutade vatten i köket såg jag inte det som en utväg och dessutom var det inte direkt akut ... bara olägligt. Förra gången fick jag nästan fixa det själv. Killen som hade jouren hade chaufför och av doften att döma hade han redan börjat fira helg. Dessutom kunde han ingenting. Med förenade krafter lyckades vi, chauffören och jag,  stänga av vattnet i köket tills någon kunnig kom på måndagen. Alltså ringde jag bovärden i morse och han skulle komma efter klockan 13. Nu kl 18.30  och jag inte sett till honom och blir argare och skitigare för varje minut. I morron kommer han att få sej en avhyvling ... om han dyker upp alltså. Att det ska vara så svårt att sköta sitt jobb?!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du nu har fått ordning på duschen.....eller?
    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Visst! Killen kom som ett skott nästa dag efter påstötning. Som plåster på såret fick jag nytt inbrottssäkert lås på altandörren.

    SvaraRadera