onsdag 12 juni 2013

Insändare i Aftonbladet igår.

Citat:
Inget fel på att vilja vara ifred.
Hörde i nyheterna att äldre som inte håller på med aktiviteter från morgon till kväll nu klassas som psyksjuka och deprimerade med social fobi.
Jag skulle nog säga att attityden att man inte längre vet vad lugn och ro är, att man inte bara kan sitta still och läsa en bok och njuta av friden, är  man sjuk.
När man blir äldre tappar man fart, älskar friden och tystheten, punkt.
Låt oss få göra det utan att bli kallade psykiskt sjuka.
"En som älskar lugn och ro"

Jag håller med skribenten. Ibland känner man sej helkass när man hör vad andra pigga pansjos sysslar med.

1 kommentar:

  1. Håller med dig! Lugn och ro, och bara få vara är guld värt!
    Jag tackar oftast nej till aktiviteter i vår PRO-förening, och har fått de här kommentarerna: Tycker du inte om oss???
    eller Du är väl för fin för det???
    Jag struntar i att bemöta det, går min egen väg, gör vad jag vill.
    Kram Karin

    SvaraRadera