måndag 3 december 2012

Snö, snö, snö ...

... och jag glömde ta in min rosmarinkruka.

Jag trodde ... eller ville väl inte tro ... att det skulle bli vinter i år också. Bilen står översnöad och utan vinterdäck. Hur dum får man bli?
Jag tycker inte om vinter och snö men när jag mötte barnbarnet vid skolbussen och såg hur barnen glada kom utrusande beslöt jag att gilla läget för deras skull. Förresten så är det inte så mycket annat att göra. Barnen hoppades att det skulle snöa så mycket att det inte skulle gå att öppna skoldörrarna.


Alldeles för mycket snö av Tord Nygren:
Vintern är här men det finns ingen snö. Barnen väntar och julen väntar runt hörnet. Lisa blir otålig och tar tag i saken. Hon letar upp Gubben Vinter. Han har försovit sig men lovar att ordna snö. Srax är det snö överallt. Problemet är bara att det aldrig slutar snöa. Snart bllir det för mycket till och med för barnen.

Så det kan bli … eller kan det inte?

3 kommentarer:

  1. Gillar inte snö, och absolut inte HALKA.
    Ha det gott!
    Kram Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att någon vågar erkänna. Alla tycker att det är så UNDERBART! Gå försiktigt i halkan.
      Kram
      Mary

      Radera
  2. God kväll, Mary!
    Snö är vackert att se på tycker jag, det blir så ljust ute denna årstiden då.
    Hör liksom julen till!

    Den där kärringen du skriver om måste ha en tvillingsyrra för hon bor här :-)

    Men det var ju fanken att du åkte på böter för inte körde du fort inte, men såklart står det 30 så...men fartdårarna som blåser på i full speed får dom betala lika mycket tro?

    Ack ja, alltid är det något som går åt pipan.

    Vill önska dig en riktigt trivsam julhelg och hoppas att det nya året blir bättre för hälsan, inte minst.
    Hoppet är ju det sista som överger människan sägs det.
    Varm kram, Agneta

    SvaraRadera