måndag 12 december 2011

Datorstrul.

Jag har varit utan både dator och IP-telefoni sedan i torsdags kväll. Jag har verkligen känt mej avskuren från världen särskilt som mobiltäckningen är urusel här i huset. Bara på toan funkar det ... skitkul kan man tycka. Nu kommer jag i alla fall ut på nätet via kabel ... det trådösa har lagt nu.
Detta har fått mej att funder över det här med datorer och en slutsats är att de envisa stofiler som nobbar detta medium kan sitta där och gnälla. Ett bättre alternativ är förstås att se sanningen och skaffa en låda. Otaliga gånger under dessa dagar har jag behövt datorn till än det ena än det anda. FB och bloggar kan jag vara utan även om det är roligt men ... åh ... så mycket annat man kan ha denna apparat till.
Känner att jag måste tacka sonen för att han en semester för en himla massa år sedan satte en stor dator på köksbordet och tyckte att jag skulle lära mej hantera den. Det gick och sen är jag fast så ... tack Pär!
Böcker har jag inte kunnat lyssna till för jag hade bara en oläst vanlig ljudbok. Måste skaffa några till att ha i reserv.
Nu är ordningen alltså nästan återställd och jag känner mej trygg igen.

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att det funkar igen! Man blir verkligen beroende:-)))
    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Hejsan, Mary!
    Otroligt egentligen att man blivit beroende av tekniken för inte är det billigt inte och en pension ska räcka till så mycket. Önskar jag kunde dra ut den likt ett gummiband :-)

    Jag kör med stationär dator och modem via telenätet och så vanliga gamla hederliga telefoner som inte behöver laddas eller är beroende av annat "skumt". Teknik kan vara bra men den är icke att lita till.
    Gott att du är "på banan igen"!
    Passar på att önska dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År 2012!
    Kram, Agneta

    SvaraRadera