måndag 24 oktober 2011

Höst på stranden.

Elsa och jag körde till Trönninge för en "prommis" på stranden. Det blåste som attan men var så vackert. Varifrån vinden kom,  undrar jag nu, för havet var ju stilla!? Knepigt.
Vi var ensamma där så  Elsa  fick springa lös en stund. Det var mycket som skulle undersökas och markeras.
Vi tränade lite inkallning också och hon var duktig. I byn blir det alltid koppel och inte så många tillfällen att visa vad hon kan. Hon kan!
Hittade de här små fina frostvaxskivlingarna i strandskogen. Tyvärr inte så många att det är lönt att tillaga. Bättre tur nästa gång.

Jaha, och så är det bara 2 månader till julafton. Om det tycker jag inte. Jag är ingen helgmänniska. Kanske beroende på att jag ofta jobbat sådana dagar. För barnbarnens skulle jular jag förstås lite.

2 kommentarer:

  1. Härlig höstdag du haft! Kan inte mycket om hundar men vad är Elsa för ras? Hon ser jättefin ut!

    SvaraRadera
  2. Vid Trönningen har jag varit och tittat på fåglar! Gillar hela Hallandskusten!
    Här är en till som inte gillar helger.
    Kram Karin

    SvaraRadera