tisdag 28 juni 2011

Hund eller katt?

Om någan sagt till mej för 5 år sedan när jag var lycklig sambo med en katt att jag idag skulle sitta här med världens mysigaste hund skulle jag bara skrattat. Aldrig ....
Min sambo Yamas var en stilig herre som bl.a.  gillade att ligga på tangentbordet.
När han blev sjuk och flyttade till katternas himmel  kom Elsa in i mitt liv. Det här är Elsa.
Mysigare och klokare kompis får man leta efter. Tyvärr har hon haft lite otur i livet och måste nu ta mediciner men det går bra.
Nu har Karin skaffat en 13 veckor ung springer spaniel. Denna lilla busunge heter Saga.
Henne har vi passat några timmar igår och idag. Elsa beter sej ungefär som en mormor ... intresserad och glad men blir rätt trött på Saga när hon vill busa eller när Saga som redan är större än Elsa försöker lägga sej bredvid Elsa i hennes säng. Elsa trängs ut mot kanten, tittar frågande på mej och det ser ut som om hon skakar på huvudet innan hon går därifrån och Saga får ha sängen för sej själv.
Puss, puss och välkommen hit tyckte Elsa  när Saga kom i förmiddags.

1 kommentar:

  1. Hej i varma sommarkvällen!
    Men visst är dina husdjur söta och att byta fr. katt till hund...! De flesta är ju antingen eller. Jag är kattmänniska med allergin satte stopp för husdjur tyvärr för de är ett gott sällskap.
    Min salig mor heter Elsa...som vovven du har på besök. Hoppas din goa Saga mår bra och att mediciner hjälper.
    I dag har vi haft för varmt här i stan, men snart gnäller vi väl över regnet som är på ingående.
    Ha det så gott med både goa barnbarn och hundar.
    Kramen, Agneta

    SvaraRadera