lördag 2 april 2011

Sommar i sikte!

Det BLIR sommar i år också även om vi får räkna med ett och annat bakslag. +16 i skuggan lovar ändå gott. Bin och humlor hade mycket att göra bland krokus och vintergäck och även myrorna vågade sej fram.

Det  var skönt att byta mössa och vantar mot piratbrallor och foppatofflor när jag rastade Elsa. Hon tyckte visst att det blev lite varmt i solen men satt ändå kvar på altanen precis som jag.
Igår var det disko på barnbarnens skola och eftersom mamma och pappa hörde till arrangörsgruppen föll det på min lott att få kidsen festfixade. Det blev mycket spray, gelé och, för Hannas del,  "lippstipp". Hon hade dessutom fått gjort hål i öronen dagen innan så nog kände HON sej stor. Glada och förväntansfulla skjutsade jag iväg dem. Elias frågade i bilen om det var OK att han sa "hej då" redan innan vi var framme. Han ville bara rusa in och inte spilla tid med avskedsfraser. Goungar ... jag älskar er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar