torsdag 28 juli 2011

Ont, ont, ont!



Natten till igår var en mardröm. Jag fick fruktansvärt ont i bröstet. Försökte stå ut och tänkte att det går väl över men inte gjorde det det. Ringde så småningom 1177 och dom rekvirerade ambulans. Naturligtvis mådde jag bättre när jag kom fram till AVC. De tog lite blodprover och EKG men sen fick jag ligga där på en hård, smal brits och vänta på doktorn i flera timmar. Hoppas att omhändertagandet varit snabbare om jag varit sjukare. Som väl var så var det inte hjärtat som krånglade utan något muskel/skelett-relaterat. Men attan så ont det gjorde. Fick så klart åka hem med mina smärtor. Hade skitont i gårkväll och stoppade i mej så många tabletter jag vågade och somnade slutligen och vaknade i morse nästan bra men disig i skallen. Nu är jag NÄSTAN som vanligt igen.

1 kommentar:

  1. Men kära vännen vad du råkat illa ut då :-( Precis som du säger! Man vill ju inte bli en av de i statistiken, som ligger på en minibrits och avlider i väntan på läkare! Hände nyligen här i Götet. Men förmodar att ditt EKG var helt ok och då får man vänta. För något annat livshotande kunde det väl inte va??? Usch så arg jag blir.
    Hoppas du fått besked om vad du lider av...lungorna sitter ju nära...liksom bröstet...
    Gott att vara hemma igen och hoppas du fått bra värkpiller och en tid på Vårdcentralen för vidare kontroll.
    Till aktuen åker man inte i första taget inte, tyvärr!
    Ha det så gott som det går!
    Kramen, Agneta

    SvaraRadera